SUKUKIRJA POHJOIS-KARJALAN PUHAKAT

Monen vuoden työn jälkeen valmistui sukukirja Pohjois-Karjalan Puhakat jouluksi 2023. Sukukirja on kolmiosainen ja sen on toimittanut sukuseuran sukutietovastaava Antti Puhakka Vantaalta.

Sukukirjan sisältö

1. Osa: Historiaa, tiloja, henkilöitä ja muisteluksia

Kirja on kovakantinen kokoa B5, jossa on sivuja 440. Kirja sisältää kirjoituksia suvun historiasta ja tulosta Kainuun kautta Pohjois-Karjalaan, suvun vanhojen henkilöiden haastatteluja, erilaisia muisteluksia tilojen synnystä ja eri henkilöistä aina merkkihenkilöistä tavallisiin alueen asukkaisiin sekä tietoja Puhakan sukuseuran synnystä ja historiasta.

Kirjoittajina on kaksi ammattitutkijaa – filosofian tohtori Jukka Kokkonen ja filosofian tohtori Elina Makkonen – sekä runsaslukuinen joukko sukuseuran jäseniä ja heidän sukulaisiaan. Kirjoituksia täydentävät kirjoittajilta ja muualta saadut valokuvat ja kartat.

2. Osa: Ilomantsin Kivilahden ja Liperin sukuhaarojen perhetaulut ja nimihakemistot

Kirja on pehmeäkantinen kokoa A4, jossa on sivuja 292. Kirja sisältää perhetaulut ja nimihakemistot Ilomantsin Kivilahden alkaen sukuhaaran kantaisästä Juhana Puhakasta (s. 1562–1570) päättyen nykyaikaan sekä Liperin sukuhaarasta alkaen kantaisästä Pekka Puhakasta (s. noin 1683) päättyen nykyaikaan.

3. Osa: Ilomantsin Enonkylän sukuhaaran perhetaulut ja nimihakemisto

Kirja on pehmeäkantinen kokoa A4, jossa on sivuja 509. Kirja sisältää perhetaulut ja nimihakemiston Ilomantsin Enonkylän sukuhaarasta, joka on henkilömäärältään suurin sukuhaara. Tiedot alkavat Jaakko Puhakasta (s. noin 1640) päättyen nykyaikaan. Myös tämä sukuhaara on kantaisä Juhana Puhakan (s. 1562–1570) jälkeläisiä.

Sukukirjan tilaaminen

Valtaosa painoksesta on toimitettu ennakkotilaajille. Painoksesta on vielä jäljellä pieni määrä.

Kirjaa on mahdollista tilata joko noutona kolmelta eri paikkakunnalta: Kontiolahti, Mikkeli ja Vantaa, tai postipakettina. Kolmiosaisen sukukirjan hinta on 112,- noudettuna mainituilta paikkakunnilta, tai 134,- postipakettina lähipostiin lähetettynä.

Ota yhteys sukuseuran rahastonhoitajaan:

Jari Puhakka, sähköposti maajussi.69[at]gmail.com tai puhelin 044 545 1306. Hän myös laskuttaa kirjat.

Kuva: 1. osan taka- ja etukansi

Päivitetty 31.1.2024