Tervetuloa!

Puhakka vaakuna

Seuran vaakuna

Puhakan sukuseura ry. perustettiin Joensuussa vuonna 1996 ja rekisteröitiin seuraavana vuonna. Sen tarkoituksena on pitää yhteyttä Puhakan suvun jäsenten kesken ja tutustuttaa heidät toisiinsa.

Puhakan sukuseura ry:llä on oma vaakuna, joka on rekisteröity Suomen Heraldisen Seuran vaakunarekisteriin. Vaakunaa voivat käyttää Puhakan sukuseura ry:n lisäksi siihen kuuluvat jäsenet.

UUTTA!

Sukutapaamisen 2023 kertomus ja valokuvat julkaistu!

Lue lisää täältä: Sukukokous 2023

Vaakunan rek. nro ja selitys;

1307 PUHAKAN SUKUSEURA ry.

Punaisella kilvellä nirhakoroinen paalu, josta versoo molemmin puolin kolme tammenlehteä, kaikki hopeaa. Pistokypärä. Kypäränpeite punainen, vuoripuoli hopeaa. Lakipunos hopeaa ja punaista. Kypäränkoristeena punaiset kotkansiivet, joiden välissä hopeinen tammenterho.
Suunnittelija Eeva Puhakka 2005.

Vaakunan perusteet;

Paalu (palkki)

Kuvaa maata. Puhakat ovat eläneet maanantimista ja ovat juurevia ja maanläheisiä ... positiivisessa mielessä.

Tammi

Kuvaa suvun pitkää ikää, kestävyyttä ja vahvuutta, on kestetty vaikeidenkin aikojen läpi, suku on laajentunut voimakkaasti ... on siis myös hedelmällistä. Tammi-puu kasvaa erinomaisesti Laatokan Karjalassa (Jääsken Puhakat), jossa Puhakat ovat eläneet jo 1500-luvulla ja ilmeisesti sieltä levinneet ympäri Suomen nientä ja ulkomaillekin.

Siivet

Puhakat eivät ole luottaneet yksinomaan omiin voimiinsa vaan he ovat pyytäneet ja saaneet suojelusta. Puhakoitten työllä on ollut siunausta.

Tietoa jäseneksi liittymisestä ja jäsenmaksuista löydät kohdasta jäsenyys.

Näiltä sivuilta löydät tietoa suvun historiasta ja sukutapaamisista.

Sukuseuraan ovat tervetulleita kaikki, joiden esivanhempien joukossa on joko suoraan tai avioliiton kautta Puhakan sukuun kuulunut henkilö taikka muuten ovat kiinnostuneet Puhakoista.

YHTEYSTIEDOT

Ei kiireellisissä asioissa saat sukuseuran hallitukseen yhteyden sähköpostilla: sukuseura.puhakka(at)gmail.com

Hallituksen jäsenten yhteystiedot löydät sivuiltamme kohdasta Hallitus.

Sukuseuramme on myös Facebookissa

Päivitetty 25.4.2023