Sukututkimusrekisterin rekisteriseloste

Laatimispäiväys 23.9.2017. Päivitetty viimeksi 9.8.2023.

1. Rekisterinpitäjä
    Puhakan sukuseura ry
    Yhteystiedot:
    Sukututkimusvastaava Antti Puhakka
    Kuminatie 12 D, 01300 Vantaa, puh. 0400 790 912, sähköposti antti.puhakka(at)kolumbus.fi

2. Rekisteriasioista vastaavat henkilöt
    Antti Puhakka
    Sukututkimusvastaava

Anja Kauppinen
    Sukuseuran jäsen, sukututkimus
    Jäkälätie 3, 80710 Lehmo, puh. 050 496 2547, sähköposti kauppinenanja205(at)gmail.com

3. Rekisterin nimi
    Puhakan sukuseura ry:n sukututkimusrekisteri

4. Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus
    Sukututkimus ja sukukirjan julkaiseminen

5. Rekisterin tietosisältö
    Henkilöiden nimi, syntymäaika ja -paikka, vihkimisaika ja -paikka, kuolinaika ja -paikka, arvo tai ammatti ja muut sukututkimuksen kannalta tarpeelliset tiedot sekä suostumus- ja kieltotiedot.

6. Rekisterin säännönmukaiset tietolähteet
    Väestötietojärjestelmä, muu arkistoaineisto ja viranomaisrekisterit, painetut ja digitaaliset lähteet sekä henkilöiden itsensä ja sukuun kuuluvien antamat tiedot.

7. Säännönmukaiset tietojen luovutukset rekisteristä
    Tietoja luovutetaan ainoastaan sukututkimustarkoituksiin. Rekisteristä voidaan siirtää tietoja ulkomaille tietosuojavaltuutetun toimiston antamien ohjeiden mukaisesti.

8. Rekisterin suojauksen periaatteet
    Manuaalisessa ja digitaalisessa muodossa olevat tiedot säilytetään hyvän tietoturvallisuuden ja lainsäädännön vaatimusten mukaisesti ulkopuolisilta suojattuina. Elossa olevien henkilöiden arkaluontoisia tietoja käsitellään ainoastaan rekisteröidyn suostumuksella.

9. Rekisteröidyn oikeuksien huomioon ottaminen
    Rekisteröidylle varataan pyynnöstä mahdollisuus tarkastaa omat tietonsa. Virheellinen, tarpeeton, puutteellinen tai vanhentunut tieto oikaistaan, poistetaan tai täydennetään. Rekisteröidyn vaatimuksesta häntä koskevia tietoja ei käsitellä tai luovuteta. Kiellosta tai sen peruuttamisesta tehdään rekisteriin merkintä.